ایجاد تحرک الامی در خانواده لازمه سبک زندگی دینی

آمار مطالب

کل مطالب : 73
کل نظرات : 7

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سبک زندگی و فضيلت‌های اخلاقی و آدرس sabk-zendegi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 73
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

">

کنگره ملی وقف،حماسه اقتصادی و سبک زندگی اسلامی

----------------------------------------------ساعت فلش مذهبی---------

وبلاگ سبک زندگی اسلامی

------------

وبلاگ شهدای هسته ای

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمدرضا
تاریخ : سه شنبه 26 آذر 1392
نظرات
 

سبک زندگی اسلامی؛
لازمه سبک زندگی دینی ایجاد تحرک اسلامی در خانواده است خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز با بیان این که لازمه سبک زندگی ایجاد تحرک اسلامی در نهاد خانواده است خاطرنشان کرد: تبیین ابعاد مختلف سبک زندگی دینی سبب سوق دادن جامعه به این مقوله مهم می شود.

 

حجت الاسلام سید موسی فراغت، معاون تهذیب حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که دین اسلام سبک زندگی معینی دارد، اظهار داشت: دین یک هندسه الهی است که برای ادامه زندگی بشر آمده تا او را از هر گونه پلیدی دور کرده و به سوی سعادت سوق دهد.

وی با بیان این که دین به واقعیات و حقایق زندگی منتهی می شود، تصریح کرد: تعریف کلی سبک زندگی اسلامی این است که بشر در دنیا زندگی و ره توشه آخرت خود را متناسب با شریعت الهی مهیا کند.

حجت الاسلام فراغت کتاب توضیح المسایل را مهم ترین کتاب مدیریت زندگی عنوان کرد و ابراز داشت: این کتاب تبیین کننده دستورالعمل های اجرایی سبک زندگی انسان است.

معاون تهذیب حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز با تأکید بر این که انسان مسلمان باید قبل از تشکیل خانواده چگونگی پیدا کردن سبک زندگی اسلامی را بداند خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین ویژگی های خانواده سالم دوری از لقمه حرام است؛ چرا که اگر سرپرست خانواده برای به دست آوردن حلال الهی تلاش کند، به یقین آن را کسب خواهد کرد.

حجت الاسلام فراغت با بیان این که سلیقه های مختلفی برای واردن شدن به دین وجود دارد، اظهار داشت: جامعه تفکرات مختلفی پیرامون دین دارد و برای وارد شدن به این عرصه باید نهاد و ارگان های فرهنگی آن را برای مردم به صورت صحیح و به موقع تبیین کند.

آیات و روایات نقطه آرمانی پیاده سازی سبک زندگی دینی در جامعه است

استاد حوزه علمیه اهواز با اشاره به استفاده از آیات الهی و روایات امامان معصوم(ع) تأکید کرد: آیات و روایات نقطه آرمانی پیاده سازی سبک زندگی در جامعه خواهد بود.

معاون تهذیب حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز با بیان این که انسانی که درکی از آخرت نداشته باشد، قدرت ترسیم زندگی دنیوی را نخواهد داشت، تصریح کرد: راهنمای نقشه راه آخرت اولیاء الهی هستند و انسان باید برای دستیابی به این حقیقت به این قشر مراجعه و از آن ها بهره مند شود.

پیامبر اسلام اسوه سبک زندگی اسلامی است

وی با بیان این که خداوند متعال پیامبر اکرم(ص) را اسوه همه ابعاد زندگی دنیوی و اخروی معرفی می کند، اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) حقیقت پازل زندگی را دیده و به آن عمل و برای انسان به وسیله آیات الهی تبیین کرده است.

حجت الاسلام فراغت در ادامه خاطرنشان ساخت: با توجه به تصریح قرآن کریم انسان هایی که غرق زندگی دنیوی هستند در آخرت هیچ اعتنایی به آن ها نمی شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز سبک زندگی را عمل به احکام الهی دانست و گفت: سبک زندگی دینی نقشه راه خداوند برای انسان های خواهان حق و حقیقت است.

وی با این که معرفت از دین پیاده کردن سبک زندگی را در نهاد خانواده آسان می کند، تأکید کرد: انسان نباید از دین یک اسطوره ماورایی به وجود آورد بلکه با شناخت به آن دست خواهد یافت.

حجت الاسلام فراغت با بیان این که اجرای احکام دینی اقتصاد جامعه را به مراتب بالا می برد اظهار داشت: در بخش غذایی با رعایت موازین اسلامی می توان از اسراف بیش از حد جلوگیری و به اقتصاد مقاومتی دست یافت.

استاد حوزه علمیه همچنین بیان داشت: ذات انسان خواهان حقیقت بشری است و هر قشر از جامعه می خواهد نهاد دینی را در خانواده خود پیاده کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز سیره اهل بیت(ع) را غنی ترین دستورالعمل دینی عنوان کرد و ابراز داشت: ارایه و تبیین زندگی بزرگان به جامعه می تواند در گسترش نقش ویژه ای ایفا کند

منبع : خبرگزاری رسا


تعداد بازدید از این مطلب: 151
موضوعات مرتبط: سبک زندگی اسلامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


شکر گذار خداوند هستم از اینکه فرصتی برایم مهیا شد تا با ایجاد وبلاگ سبک زندگی اسلامی تلاش خود را در جهت اجرای قوانین اسلامی در زندگی تبلیغ کنم. امیدوارم خداوند نیز از این کارم خشنود شود. و این جمله از قول مقام معظم رهبری پایان بخش سخنان من : ((سبک زندگی بخش اصلی و حقیقی " تمدن سازی نوین اسلامی" را تشکیل می دهد.))


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود